Uitgever Electronic Arts stelt dat het vijftien miljoen exemplaren van de game Battlefield 3 heeft weten te verkopen. Ook de achterstand op marktleider Call of Duty: Modern Warfare 3 zou zijn verkleind dankzij een ‘langetermijn-strategie’.
Dat stelt Electronic Arts-topman Frank Gibeau in een vraaggesprek met GamesIndustry. De first person shooter zou het afgelopen jaar de voorsprong in marktaandeel op vrijwel al zijn concurrenten hebben vergroot, terwijl EA met Battlefield 3 ook marktaandeel zou hebben gewonnen op de nummer één in het genre, Call of Duty: Modern Warfare 3. Verder meldt de uitgever dat er inmiddels vijftien miljoen exemplaren van BF3 zijn verkocht sinds de release in september vorig jaar.
Volgens Gibeau slaagt de door EA gekozen strategie om met een gedegen plan dat meerdere jaren beslaat in te lopen op de ‘800 pound gorilla’, doelende op COD:MW3 van Activision. De tactiek zou vergelijkbaar zijn met die de afgelopen jaren voor FIFA is gekozen toen de voetbalgame jaar op jaar inliep op de vroegere marktleider Pro Evolution Soccer.